Inspirace pro výuku

Doporučený stupeň: Předmět: Jazyk: Odkazy: Název:

Geo test

GeoTest je učební pomůcka pro zadávání a řešení geometrických konstrukčních úloh. Nabízí realizaci úloh v programu GeoGebra a jeho následnou kontrolu. Možno využít jako domácí práci žáků. Nutná registrace učitele.

Předmět: Matematika
Doporučený stupeň: ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Scottie Go! Edu

Hra pro výuku algoritmizace vás s dětmi uvede do světa programování. Desková hra je doplněna bezplatnou aplikací pro tablety. Scottie plní úkoly se vzrůstající obtížností. Aplikace je v české jazykové verzi. Pro fungování je nezbytná kombinace desková hra + aplikace. Funkční princip je postaven na načítání kódů z kartonových blokových příkazů pomocí aplikace.

S verzí EDU získáte licenční kód – instalace na 3 zařízení v plné verzi + přístup k metodickým materiálům (angličtina, polština a další; nikoli Čj, ale pro práci v hodinách lze využít, či připravit vlastní české verze). Ukázka lekce – zde.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň
Jazyk: česky, anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu      

Cody & Roby

Stolní hra, kterou je možné stáhnout a vytisknout, případně si doupravit při výtvarce či pracovních činnostech. Základem je herní plán 5×5 polí, po kterém se pohybují roboti dle instrukcí (karet pohybu). Existuje několik základních her, které lze variovat, případně si vymyslet další. V odkaze k dispozici i video s vysvětlením (české titulky).

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň
Jazyk: česky, anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Lifeliqe

Lifeliqe představuje vizuální výukovou platformu pro vzdělávání prostřednictvím interaktivních 3D modelů. V současné době nabízí 1500 modelů popisujících biologii člověka, zvířat a rostlin, paleontologii, chemii, fyziku, geologii, astronomii a geometrii. Lifeliqe je webová aplikace, takže ji jednoduše otevřete v prohlížeči Chrome nebo jiném podporovaném prohlížeči (Opera, Safari, Edge, IE, Firefox). Tento obsah je také velmi vhodný pro využití s 3D brýlemi a může být zajímavým doplňkem pro zatraktivnění výuky.

Předmět: Matematika, Fyzika, Chemie, Přírodopis, Dějepis, Zeměpis, AR / VR
Doporučený stupeň: ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Matematika s radostí

Portál nabízí interaktivní vzdělávací obsah pro zvýšení zájmu o matematiku, radost z učení a zlepšení matematických dovedností na středních školách. K dispozici je přes osm set materiálů garantovaných Technickou univerzitou Ostrava.

Předmět: Matematika
Doporučený stupeň: střední školy
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

ČT edu

ČT edu je portál vzdělávacích videí z produkce České televize. Najdete zde videa pro více jak 20 předmětů, řazených podle 4 stupňů vzdělání. Můžete vybírat z téměř 3 000 videí.

Předmět: Ostatní
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň, střední školy, ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Na dálku

Rozcestník Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy s nástroji pro online vzdělávání. Nabízí inspiraci, aktuální informace a zkušenosti ke vzdělávání na dálku.

Předmět: Ostatní
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň, střední školy, ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Učí Telka

Zábavně-vzdělávací program pro žáky prvního stupně základních škol s podporou MŠMT. Portál obsahuje množství videosekvencí z produkce České televize zaměřených na výukový obsah.

Předmět: Český jazyk, Anglický jazyk, Matematika, Průřezová témata
Doporučený stupeň: I. stupeň
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Úniková hra – Nejsem oběť fejku

Interaktivní online vzdělávací hra pro žáky 7. až 9. tříd základních škol a 1. ročník škol středních. Přibližuje problematiku porozumění textu, kritického myšlení, ověřování informací i tvorbou vlastního mediálního sdělení.

Předmět: Občanská výchova, Průřezová témata, Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: II. stupeň, střední školy, ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Random picker

Jednoduchá online aplikace, která umožňuje náhodně vylosovat zadaný text (jména, slovíčka, hlavní města…). Vhodné pro „spravedlivé“ zkoušení či procvičování překladů slovíček. Je možno jednou tažený text odstranit z losování.

Předmět: Ostatní
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň, střední školy, ZŠ a SŠ
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Zlatka

Portál primárně zaměřený na finanční gramotnost na všech typech škol, který je doplněný procvičováním matematiky, českého jazyka a zeměpisu. Součástí jsou i aktivity na procvičení mozku.

Předmět: Český jazyk, Matematika, Ostatní, Zeměpis
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň, střední školy, ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Ricochet Robots

Logická hra jejímž cílem je dostat postavičku robota na co nejméně tahů na vylosované místo. V cestě mu stojí překážky, od kterých se odráží. Hráči nejdříve v duchu vymýšlí cestu a pak ostatním sdělí počet svých tahů k cíli. Ten kdo vymyslel nejnižší počet ho realizuje. Herní plán lze modifikovat, úlohy jsou tedy pokaždé jiné.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu

Merge Explorer

Aplikace, která je určena na „oživení kostky“ MERGE CUBE. Jde o aplikaci placenou a obsahuje více než 100 edukativních vizualizací. K jednotlivým vizualizacím jsou připraveny i metodické listy a metodická podpora.

Doporučený stupeň: II. stupeň
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu      

Merge Object Viewer

Aplikace, která je určena na „oživení kostky“ MERGE CUBE. S jejím využitím lze nahrávat, prohlížet a sdílet 3D objekty.

Doporučený stupeň: II. stupeň
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu      

DronView ( beta verze )

Aplikace, kterou využiji piloti dronů. Přenáší podstatné funkce základní mapy z webového portálu http://dronview.rlp.cz do nativního prostředí mobilního zařízení. Mezi hlavní přednosti patří zobrazení vzdušného prostoru ČR uzpůsobené uživatelům UAS.

Předmět: Ostatní
Doporučený stupeň: střední školy
Pro více informací klikněte na ikonu      

Lidské tělo – karetní hra

Hra vhodná pro opakování poznatků o lidském těle. Hraje až 8 hráčů. K obrázkovým kartám se přiřazují karty obecných charakteristik. Průběh hry může připomínat karetní hru Prší.

Předmět: Přírodopis, Prvouka
Doporučený stupeň: I. stupeň
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu

Logik Town

Logickou hru Logik Town mohou hrát děti již od první třídy. Nabízí celkem 70 úloh na procvičení logického myšlení pro jednoho hráče. V ulici žijí různí obyvatelé, z nichž někteří mají domácí zvířátko. Úkolem hráče je vyřešit hádanku: Kdo, kde a s kým bydlí? Pod jakou střechou? A kdo jsou jeho sousedé? Zadání i řešení je uvedeno pomocí obrázků. Čtení není tedy podmínkou. Každá hádanka má jediné správné řešení. 

 

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu

OzoBlockly – Ozobot

Online programovací prostředí pro ozoboty Bit i Evo. Umožňuje programování v blocích s gradující náročností, je k dispozici i v češtině. Váš ozobot nemusí jezdit jen po namalovaných čárách!

Nabízí i programování virtuálního METABOTA, kterého po načtení QR kódu můžete „umístit“ třeba na svůj stůl.

Předmět: Ostatní, Informatika
Jazyk: česky, anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Blokus

Současní žáci mají často problémy s geometrií. Nevidí zasazení objektů do prostoru a jejich vztahy. Hra, která rozvíjí prostorovou představivost je právě Blocus. Jednoduchá pravidla (dotýkání hran a vrcholů) nechávají dostatečný prostor pro soustředění se na podstatu problému – správné prostorové umístění hracího kamene.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu

Azul – letohrádek

Společnost Mindok nabízí strategickou hru, kterou můžete zpříjemnit hodiny informatiky či kroužku programování. Podle nových pravidel informatiky patří do oblasti algoritmizace a programování také hry, které hráče vedou k řešení problémů. Azul tuto možnost nabízí. Pozor jen na správné načasování. Hra zabere cca 30-40 minut.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: II. stupeň, střední školy
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu

SAM space

Aplikace SAM space umožňuje programovat a ovládat komponenty stavebnice SAM labs. Programování probíhá v prostředí „Flow-based“ kde můžete kombinovat připojení reálných a virtuálních bloků. Stavebnice je dobrým pomocníkem pro výuku programování s dostatečnou metodickou podporou.

Předmět: Informatika
Doporučený stupeň: ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Bobřík informatiky

Předmětová soutěž, která pomáhá rozvíjet informatické myšlení. Kromě zapojení se do soutěže můžete vašim žákům/studentům nabídnout v rámci výuky, ale i pro zábavu, či domácí infomyšlení spoustu úloh z archivu této soutěže. Úlohy jsou interaktivně zpracovány – ihned po ukončení testu se dozvíte počet získaných bodů a ve kterých otázkách případně nastala chybička. Je možné si přečíst, proč je která odpověď správně nebo špatně a proč jde o informatickou otázku.

Archiv: https://www.ibobr.cz/test/archiv

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň, střední školy, ZŠ a SŠ
Pro více informací klikněte na ikonu  

SAM studio

On-line prostředí pro programování polytechnické stavebnice SAM Labs. Nabízí prostředí vizuálního (SAM Space) a blokového (SAM Blockly) programování. V SAM Space je možné využívat i virtuální bloky a pracovat tak bez reálné stavebnice. Pro programování v SAM Blockly je připojení reálných komponent stavebnice nezbytné. Toto prostředí také nabízí možnost propojení s dalšími robotickými pomůckami (micro:bit, sphero) nebo senzorů (vernier).

Pro plnou funkčnost webové aplikace je třeba TOKEN; s českou lokalizací je vždy k dispozici na Software (samlabs.cz).

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: II. stupeň, střední školy
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu  

Blue’s Blocs

Bezplatná aplikace Blue’s Blocs je určena pro programování Blue-Bota. Rozšiřuje možnosti aplikace Blue Bot. Pomocí blokového prostředí mohou studenti programovat svůj Blue-Bot pomocí rozšířených funkcí, které zahrnují rozhodování, numerické funkce, logické operátory a zavedení proměnných.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu    

Blue-Bot

Aplikace která umožňuje napsat algoritmus a odeslat ho do robotické myšky Blue-Bot.  Aplikace výrazně rozšiřuje využití této robotické pomůcky.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu      

iRobot Coding

Aplikace určená pro programování veselého vysavačího robůtka iRobot® Root®.
Více informací o Rootovi zjistíte na edubus.cz/technologie/.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň
Jazyk: česky, anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu      

VEXcode IQ

Program umožňující ovládání a programování robotů řady VEX – konkrétně VEX IQ.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: ZŠ a SŠ
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu      

Sphero EDU

Aplikace slouží k programování a ovládání kulových robotů Sphero mini, Sphero SPRK+ a Sphero Bolt. Roboty můžete programovat kresbou, blokovými příkazy či v Java scriptu. Můžete si také vybrat z již hotových programů a aktivit komunity.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: II. stupeň, střední školy
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu        

Micro:bit

Tato aplikace slouží ke komunikaci s programovatelným počítačem BBC micro: bit. Pomocí bezdrátového připojení Bluetottth umožnuje online přístup k programování a přenosu programového kódu přímo do zařízení. Funkcionalita aplikace se liší dle OS! Více informací o tomto zařízení můžete nalézt na našem projektovém webu.

Předmět: Ostatní, Informatika
Doporučený stupeň: ZŠ a SŠ
Jazyk: anglicky
Pro více informací klikněte na ikonu    

Abaku

Hra s čísly vycházející z tradice kriskrosových her (křížovka, piškvorky, dáma, scrabble a mnohé další). Hráči umísťují na hrací plochu kameny s čísly tak, aby tvořili matematické příklady. V průběhy hry pak mohou využít i již umístěné kameny. Pro začátek stačí vědět, že 1+1=2. A pak již jen pomocí čísel vytváříte tolik početních příkladů, kolik jen zvládnete vymyslet, s využitím základních matematických operací.
Skvělou metodickou podporu pro školy najdete na stránkách webu Abaku – metodika a didaktika a to včetně pracovních listů a připravených úkolů pro školní práci.
A teď HURÁ na matematiku 🙂

Hru je možné po pořízení licence hrát (využít pro výuku) i v on-line provedení. Pro individuální přístup pro dítě, rodiče, či jakéhokoli hráče je možná verze hry zdarma po přihlášení na Abaku-play.

 

Předmět: Matematika, Informatika
Doporučený stupeň: I. stupeň, II. stupeň, střední školy, ZŠ a SŠ
Jazyk: česky
Pro více informací klikněte na ikonu