I v letošním roce jsme získali prostředky pro pokračování grantu v projektu on-line doučování.
Tento projekt realizujeme nepřetržitě již čtvrtým rokem !
Grant je zaměřen na žáky prvního i druhého stupně základních škol. Do grantu jsou zdarma zařazeni žáci ,které mají prospěchové problémy. Může jít o dlouhodobou nemoc, SPU a máme zušenosti i se žáky jiných národností. DOučování probíhá on-line.
Cíl grantu:
- podpořit žáky základních škol, kteří mají prospěchové problémy
- tvorba metodiky On-line doučování
- Ověřování a testování metodicko-didaktických postupů při tomto typu výuky
Sledování vývoje hodnocení žáků zapojených v minulých grantech
V rámci projektu on-line doučování sledujeme i vývoj hodnocení žáků. Velice pozitivní faktem je, že u 34% žáků došlo v konkrétních doučovaných předmětech ke zlepšení oproti předcházejícímu období. Při sledování běžné populace, která nemá diagnostikované SPU je trend opačný – zhoršení oproti předcházejícímu pololetí/školnímu roku!
Protože jde o žáky s SPU je velice pozitivní skutečnost, že u pouhých 6 % žáků došlo ke zhoršení a to pouze o jeden stupeň.
60% známek žáků zapojených do online doučování vykazuje setrvalý stav, ale učitelé hodnotí zlepšení žáků, které se sice neodrazilo ve známce, ale v přístupu k výuce.
Vybíráme z hodnocení pedagogů:
- „Došlo ke zlepšení vztahu k předmětu. Žákyně našla jistotu, že se nemusí bát říci i špatnou odpověď, Velmi často si díky doučování doplní to, co je jí nejasné.“
- „Žák má velkou nemocnost, takže doučování pro něj znamená možnost doplnění učiva a procvičení toho, co zrovna děláme ve škole.“
- „Vzhledem k narůstající náročnosti učiva je úspěch setrvalé hodnocení žáka, žák pracuje s větší chutí, více si věří.“
- „Zlepšení, doučování je motivující, na známce se zatím neprojevilo“
- „Velice pomohl individuální přístup.“
- „U tohoto žáka došlo k výraznému zlepšení, ve škole bývá nejistý, nerad hovoří před spolužáky. V současné době je tzv. v obraze. Tím, že probereme učivo, ví, o co jde, a tak je i jistější.“
Velice pozitivně dopadlo i dotazníkové šetření u rodičů žáků, zapojených do on-line doučování:
- 95% rodičů, kteří vyplnili anketu, je přesvědčeno, že on-line doučování pomáhá dítěti v přípravě na vyučování
- 75% rodičů, kteří vyplnili anketu, by on-line doučování využívalo i v případě, že by byla požadována finanční spoluúčast
- po technické stránce tuto formu doučování podle svých rodičů, bez problémů zvládá 95% žáků